Plusy i minusy outsourcingu logistycznego
Każde przedsiębiorstwo przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z outsourcingu logistycznego powinno zdefiniować możliwe korzyści oraz zagrożenia.
PLUSY | MINUSY |
Poprawa poziomu satysfakcji klienta | Utrata kontroli nad procesami |
Obniżenie kosztów działalności | Obniżenie poziomu świadczenia usług w etapie wdrożeniowym |
Usprawnienie procesów poprzez dostęp do nowych technologii | Możliwość zwiększania kosztów |
Ułatwienie procesu restrukturyzacji | Dostęp dostawcy do informacji poufnych |
Obniżenie aktywów i poziomu zatrudnienia | Różnice kulturowe |
Wewnętrzny opór Organizacji | |
Brak wykwalifikowanej kadry do prowadzenia projektu |
Musimy być świadomi tego, że w czasie procesu wdrażania rozwiązań outsourcingowych wzrastają koszty prowadzenia działalności oraz spada poziom zadowolenia klientów. Aczkolwiek jest to sytuacja chwilowa, po której koszty zaczynają spadać, a klienci wyrażają większe zadowolenie.
Kiedy wprowadzić outsourcing?
Outsourcing pozwala oddać „na zewnątrz” tą część naszej działalności, która nie jest dla nas najważniejsza:
- transport,
- magazynowanie,
- odprawy celne,
- obsługę klienta,
- Value Added Services,
- Call Center.
Tym samym możemy skoncentrować się na rozwoju i budowaniu przewagi konkurencyjnej z naszej głównej działalności.
Rozpocząć współpracę
Aby nie żałować podjęcia decyzji dotyczącej outsourcingu logistycznego koniecznie przedstaw dostawcy założenia i cele projektów, ustal warunki oceny jakości, podpisz umowę na czas próbny, sprawdzaj działanie outsourcing dla twoich potrzeb, przygotuj plan B, ustal system kar.
Nigdy nie traktuj dostawcy jako partnera już na samym początku współpracy, nie podpisuj długoterminowych umów, nie zmieniaj co chwilę wymagań, tylko przygotuj plan przed podjęciem współpracy, nadzoruj projekt.
Napisz komentarz